V jedné ruce s mobilem a ve druhé s teploměrem se dánská podnikatelka Ida Tinová zamýšlela nad tím, jak by se dala vytvořit chytrá kombinace těchto dvou zařízení, aby nemusela manuálně měřit a zapisovat teplotu, a podle toho zjišťovat, kdy bude mít plodné dny.
Myšlenka jí vrtala v hlavě od roku 2009. O několik let později se zrodila aplikace Clue. Ještě předtím, než se stala přelomovou, však Tinová měsíce chodila od dveří ke dveřím od Berlína přes Londýn až po New York, kde prosíkala prvopočáteční investory, aby ji mohla rozjet.
Většinou byla v místnosti jedinou ženou a potenciální finanční donoři se na software, který by zaznamenával menstruační krvácení, citlivá prsa či ovulaci, dívali přes prsty. Mnozí jí řekli, že investují jen do produktů, které mohou sami používat.
Příběh Clue nakonec dopadl dobře. Dnes je ze startupu firma, kterou používá přibližně deset až dvanáct milionů lidí z celého světa a od svého vzniku vybrala od investorů téměř 25 milionů eur. Byla to však jen jedna z prvních „ženských“ vlaštovek na technologickém poli.
Ještě před pár lety by ženy, pokud šlo o zdravotní problémy, nesáhly po digitálních řešeních. K dispozici jich totiž bylo jen minimum a technologické společnosti, které by se zaměřovaly specificky na ženské zdraví, se o tento segment moc nezajímaly.
To se však mění a daný sektor si uvědomuje, že zacílit na ženy se vyplatí.
Vítejte ve světě femtechu

Takzvaný „femtech“ průmysl (zkratka female technology, z angličtiny ženská technologie) zjednodušeně řečeno uspokojuje ženské fyzické a zdravotní potřeby. A to mnoha způsoby.
Od aplikací pro sledování plodnosti a menstruačního cyklu, přes pomůcky pro trénink pánevního dna, aplikace pro prevenci rakoviny děložního čípku až po smart odsávačky mléka, smart náramky ke zmírnění projevů menopauzy či funkční oblečení, které oslabí menstruační bolesti.